התחדשת ברכב חדש. הישר מהניילונים, עם מגע של חדש, תחושה של חדש וריח של חדש… עם זאת קיים הרבה פעמים חוסר במידע אודות אופי הטיפול ברכב חדש ואודות תופעות שונות המאפיינות אותו במאמר זה אני מרכז המידע החשוב ביותר שיש לדעת:
הרצה של הבלמים –
כן, כן, גם ברכבים החדשים של ימינו. נכון שהיצרן מבצע הרצה כזו או אחרת במפעל אך בכמה מאות הקילומטרים הראשונים שמבצע הרכב על הכביש, הבלמים ושאר החלקים המכניים אינם במיטבם. כדי להביא את הרכב למצב פעילות אופטימלי יש לנסוע באותם כמה מאות קילומטרים בצורה רגועה ולינארית, לנסות ולהימנע מבלימות חירום, לשמור על אופי נהיגה אחיד, להימנע ככל שניתן מנסיעה בפקקים ולהימנע מהאצה ותאוצה עזות.
ניקיון –
יש נקי ויש נקי. לאלו הרוצים לשמור על הרכב שלהם חדש לזמן רב, ואשר הפרוטה מצויה בכיסם מומלץ לפנק את הרכב שלהם בניקיון דיטיילינג. סוג זה ניקיון רכב זה, החדש יחסית בישראל, מקורו במילה האנגלית Detail, ומתייחס לניקיון רכב שמטרתו לטפח ולשמר את הרכב באמצעות ווקס, פוליש, תרסיסים ייחודיים, נוזלי שטיפה ועוד. ניקיון דיטיילינג לרכב ישמור על הצבע, על הציפויים החיצוניים והפנימיים של הרכב ועל המראה החדש והנוצץ שלו לאורך זמן.
אם אתם מבקשים לשמור על ניקיון הרכב שלכם בין טיפולי הדיטיילינג או בכלל, מומלץ לשטוף את הרכב בשטיפה ידנית ולא בשטיפה במכונות שטיפה אשר עלולה להזיק לרכב.
אם בכל זאת בחרתם לנקות את הרכב בתחנה לשטיפת רכבים, שטיפה באמצעות ג’ילדות עדיפה על שטיפה במברשות אשר עשויות לשרוט את הרכב.
בכל הקשור לפנים הרכב יש להימנע משימוש בחומרים שהם אינם סבון בעת הניקוי. למרות הברק המקסים שספרי הסיליקון משאיר על חלקי הפלסטיק ברכב, מומלץ להימנע ממנו. השמש הישראלית מחממת ומייבשת את הספרי על חלקי הפלסטיק אשר עלולים להיסדק כתוצאה מכך.
ריחות –
אל תיבהלו מהריח המשונה הנפלט מהרכב בקילומטרים הראשונים. יש המתארים אותו כריח של ביצים סרוחות או ריח של שריפה. בכל מקרה אין ממה להיבהל. הריח הוא ריאקציה כימית הנגרמת משריפת הדלק. שריפת הדלק עוזרת באטימה של טבעות הצילינדר במנוע שחיונית לפעולתו התקינה.
שלכם,
רפי שיש